Księgowość

Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima obsługuje wszystkie formy księgowości

- od ryczałtu i książki przychodów i rozchodów, aż po pełną księgowość, zwaną księgowością kontową. Oprogramowanie zawsze pozostaje w zgodzie z obowiązującymi przepisami, dzięki czemu możesz bezpiecznie i odpowiedzialnie prowadzić księgowość firmy.

Książka Przychodów i Rozchodów

Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa pozwala na obsługę księgową firmy, rozliczającej się z fiskusem na podstawie Księgi przychodów i rozchodów lub na podstawie ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od towarów i usług (rejestry VAT).

Moduł Księga Podatkowa pozwala na prowadzenie:

  • zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów - zobacz film
  • rejestrów VAT - zobacz film
  • ewidencji dodatkowej
  • ewidencji wynagrodzeń
  • rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu
  • spisu z natury - zobacz film
  • naliczenia zaliczek na podatek dochodowy
  • sporządzenie deklaracji podatkowych
  • możliwość wysyłania do systemu e-Deklaracji

Pełna księgowość - księgowość kontowa

Comarch ERP Optima Księga Handlowa umożliwia firmie prowadzenie pełnej księgowości w firmie zgodnie i w oparciu o Ustawę o rachunkowości.

Moduł Księga Handlowa pozwala na:

  • tworzenie okresów obrachunkowych - zobacz film
  • stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont
  • księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych
  • generowanie zestawienia obrotów i salda za dowolny okres
  • wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania wszystkich dokumentów oraz deklaracji
  • predekretację dokumentów
  • prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 - zobacz film
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową - zobacz film
  • obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych
  • inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego - zobacz film
  • oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.
  • księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe
  • parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych
  • generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozliczania rozrachunków - zobacz film
  • tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.

Moduł Księga Handlowa Plus dodatkowo pozwala na:

  • zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe
  • opcję księgowania schematami księgowymi na konta walutowe
  • przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej
  • generowanie przeszacowania walut

Ewidencja środków trwałych

Comarch ERP Optima Środki Trwałe pozwala na kompleksową obsługę gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, czy też wyposażeniem dodatkowym.

Moduł Środki Trwałe pozwala na:

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego
  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa)
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia
  • automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych
  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych
  • uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych
  • zawieszenie amortyzacji środka trwałego - zobacz film
  • ewidencję środków trwałych będących w budowie
  • przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania

Potrzebujesz pomocy technicznej?

Dostępna w dni robocze od 9:00 do 17:00
Infolinia: 801 090 024
z tel. kom.: 12 350 27 56
e-mail: bok@inf-tech.pl

POMOC
© 2015. INF-TECH Sp. z o.o. / Wykonanie: creatyvna.com